Oppo'nun yeni işletim sistemi arayüzü ColorOS 11 Türkiye'de

İSTANBUL (AA) – Oppo, yeni işletim sistemi arayüzü ColorOS 11'in Türkiye'de aralık ayı itibarıyla hem Find X2 hem de Reno4 Lite modelinde kullanılacağını duyurdu.

Oppo açıklamasına göre, ColorOS 11'in hızla geliştirilmesi sayesinde Oppo kullanıcıları, akıllı telefonlarında yeni Android 11 deneyimleri yaşayabilecek.

Oppo, Google ile yakın iş birliği çerçevesinde eylül ayında tüketiciler için Android 11 Beta lansmanını gerçekleştiren ilk akıllı telefon üreticilerinden biri olmuştu. Başarılı olan bu adımın ardından tüm dünyadan kullanıcıların geri dönüşleri alındı ve ColorOS 11'in resmi versiyonu bunlara uygun bir şekilde optimize edildi. ColorOS 11'in yaygınlaştırılması, Türkiye'de ve diğer ülkelerde sayıları hızla artan kullanıcıların Android deneyimlerini güçlendirme konusunda Oppo'nun kararlılığını gösteriyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Oppo Türkiye Genel Müdürü Weijian Zhou, "ColorOS 11; kullanıcılara kişiliklerini serbest bırakma ve yaratıcılıklarını sergileme olanağı veriyor, gizlilik ve kontrol düzeylerini artırıyor. Türkiye'deki varlığımız hızla büyüyor. Dijital teknolojiyle kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştıran bir işletim sistemi sunarak onları desteklemek istiyoruz." ifadelerini kullandı.

– Kendi akışınızı yaratma zamanı

Verilen bilgiye göre, akıllı telefon kullanıcılarında kişiselleştirme düzeyini artırma isteği olduğunu tespit eden Oppo, ColorOS 11'i kullanılması kolay ve büyük ölçüde kişiselleştirilebilir bir arayüz olarak tasarladı. Duvar kağıtları, çalma tonları, uygulama ikonları ve Sürekli Açık Ekran özelliği gibi özelliklerin tümü kişisel ihtiyaçlara göre düzenlenebiliyor. Oppo ayrıca, 3 renkli ve değişik kontrast düzeylerine sahip Karanlık Mod seçeneği de sunuyor.

ColorOS 11, kullanıcıların yaratıcılığını artıran ve hareket halinde bile etkin olmasını sağlayan işlevlere sahip. Bunların arasında güçlendirilmiş pil ömrü, hızlı sohbet balonları ve Flexdrop yer alıyor. Flexdrop, kullanıcıların aynı anda hem video izlemelerini hem de metin okumalarını mümkün kılan bir özellik. Oppo ve Google tarafından yaratılan ve Google Lens ile çalışan Üç Parmakla Çeviri özelliği sayesinde ise bir metnin ekran görüntüsü çekilip çeviri yapılabiliyor.

– Oppo kontrolü kişiye veriyor

Dijital teknolojilerle hayatı kolaylaştırmak modern dünyada kullanıcıların günlük yaşamlarının merkezinde yer alıyor. Bu konuda benzersiz bir destek sağlamayı hedefleyen ColorOS 11, kullanıcılara OPPO Relax 2.0 özelliğini sunuyor. Oppo Relax 2.0 pozitif uyku düzenini ve rahatlamayı teşvik ediyor.

Android 11'in yetkinlikleri üzerine inşa edilen ColorOS 11, gizlilik ve veri korumasını da başka bir seviyeye taşıyor. Kullanıcıların kendileri için önemli olan bilgi ve dokümanları güvenli bir şekilde depolayıp saklayabilmeleri için Oppo, sisteme App Lock ve Private System gibi güçlü özellikler ekledi.

Türkiye'de Find X2 ve Reno4 Lite modelleri, 2020 Aralık-2021 Ocak dönemi boyunca kademeli olarak güncelleme alacak. 2021 içerisinde güncelleme alacak diğer modeller de yakında duyurulacak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Daha Fazla Haber

İSTANBUL (AA) – Google Türkiye, Türkiye Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişim Merkezi iş birliğiyle Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığının destekleriyle hayata geçen “Google Oyun ve Uygulama Akademisi” için TEKNOFEST’te imza töreni yapıldı.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç’un da katılımıyla gerçekleştirilen törende, T3 Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Bayraktar, Google Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Keteloğlu ve Türkiye Girişimcilik Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, protokol imzaladı.

“Mentorlük hizmeti de verilecek”

Bakan Varank, burada yaptığı konuşmada, geleceğin trendleri açısından önemli bir imza töreni düzenlendiğini belirterek, “Bu imzalar sayesinde Google, Türkiye’de oyun ve uygulama geliştirmeye meraklı gençlerimize eğitimler verecek. 2 bin gencimiz ücretsiz ve 400 saate varan eğitimler alabilecek.” diye konuştu.

Eğitimlere katılan gençlerin, Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişim Merkezinden nasıl kendi şirketlerini kurabileceklerine ilişkin mentorlük hizmeti de alabileceğini söyleyen Varank, böylelikle yatırımcılarla da buluşabileceklerini kaydetti.

Varank, proje paydaşlarına teşekkürlerini sunarken, “Özellikle uygulama geliştirmeye meraklı gençlerimiz lütfen bu programı takip etsinler, kayıtlarını yapsınlar. Geleceğin oyun yazılımcıları, uygulama geliştiricileri bu akademiden mezun olacak, inşallah vakıflarımızla birlikte de kendi girişimlerini kuracaklar.” ifadelerini kullandı.

“Türkiye’ye ivme kazandıracak”

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı ve T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi Mehmet Fatih Kacır ise kendi alanlarında önemli işlere imza atan kurumların bir araya gelmesini çok değerli bulduğunu belirterek, “500 bin yazılımcı hedefinin neresindeyiz diye bakılacak olursa Türkiye’de halihazırda 170 bin ila 180 bin arasında yazılım geliştiricimiz var. Avrupa’nın bizimle emsal olabilecek nüfusa sahip ülkelerinde bu sayı 700-800 binlerin üzerinde bulunuyor. Onların hepsinden daha hızlı koşmamız lazım. Daha hızlı koşmak adına da daha yenilikçi işlere hep birlikte imza atmamız lazım.” ifadelerini kullandı.

Dijitalleşen dünyada Türkiye’nin oynaması gereken role değinen Kacır, “Biz, bu dünyanın sadece müşterisi mi olacağız yoksa bu dünyada oyun kurucu mu olacağız? Ben, Google Oyun ve Uygulama Akademisinin de diğer saydığımız işlerin de dünyanın öznesi olma konusunda Türkiye’ye ivme kazandıracağını düşünüyorum.” değerlendirmesinde bulundu.

“Uygulama yazarken siber güvenliğine de önem vermemiz gerekiyor”

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç ise Dijital Dönüşüm Ofisi’nin yaptığı çalışmalara değinerek, “Dijital Dönüşüm Ofisi, e-devlet kapısından tutun yapay zekaya kadar, siber güvenlikten yenilikçi milli teknolojilere kadar birçok alanda çalışmalarını yürütüyor. Kovid-19 sürecine baktığımız zaman özellikle e-devlet bizim işimizi çok kolaylaştırdı. Google Oyun ve Geliştirme Akademisi’nin en büyük katkılarından biri, yapay zeka teknolojilerinin kullanımı anlamında bize çok büyük bir destek sağlayacak olmasıdır.” diye konuştu.

Dijitalleşmede güvenliğin öneminden bahseden Koç, “Nasıl savunma sanayinde biz sınırlarımızı askerlerimizle ve İHA’larımızla koruyorsak, siber vatanımızı da kendi uygulamalarımızla korumamız gerekiyor. Tabii dijitalleşmenin veri boyutundan sonra bir de siber güvenlik boyutu ortaya çıkıyor. Burada da özellikle oyun yazarken Google uygulamalarını yazarken siber güvenliğine de önem vermemiz gerektiğini söylememiz gerekir. ” ifadelerini kullandı.

Türkiye oyun üretiminde dünyada altıncı

Google Ülke Müdürü Mehmet Keteloğlu, Google Oyun ve Geliştirme Akademisi’nin birinci hedefinin Sanayi ve Teknoloji Strateji dökümanında da bahsedildiği üzere 500 bin yazılımcıyı teknoloji ekosistemine kazandırmak olduğunu söyledi. Keteloğlu, “İkincisi ise Sayın Bakanımızın ve Başkanımızın da defalarca vurguladığı gibi Türkiye’de milli ve yerli teknoloji ekosisteminin gelişmesiyle beraber başarılarıyla da gurur duyduğumuz global ölçekte başarılı unicornların sayılarının artmasını istiyoruz. Bunun genişletilmesi üzerine de biz bu gayeye de ortak olmak istiyoruz. Oyun uygulaması geliştirilmesinde dünyada indirilen toplam oyun sayısına baktığınız zaman Türkiye’den çıkan oyun üreticilerinin hacmi dünyada altıncı. Biz bunun daha da geliştirilmesini istiyoruz.” diye konuştu.

Akademide 18-29 yaş aralığında 2 bin gence eğitim vereceklerinin altını çizen Keteloğlu, “Bursiyerlerle yarışma yapılacak. Yarışmanın sonunda ilk üçe girenleri San Francisco’da bulunan Silikon Vadisi’ne götüreceğiz.” bilgisini verdi.

Google Türkiye Ülke Müdürü Keteloğlu, Bakan Varank’a projeye desteklerinden dolayı plaket takdim etti.

Kurdele kesildi

Daha sonra Google’ın TEKNOFEST alanındaki standını ziyaret eden Varank ve beraberindekiler, Google Oyun ve Uygulama Akademisi için kurdele kesti.

Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi’ndeki en az 500 bin yazılımcıya ulaşmak hedefine değinerek, “Biz de yakın zamanda yeni nesil yazılımcı okullarını başlattık. Google Akademi de özellikle oyun odaklı yazılımcılığı desteklemiş olacak.” dedi.

Kurdele kesiminin ardından Varank, stantta Google Oyun ve Uygulama Akademisi için geliştirilen oyunu oynadı ve yetkililerden bilgi aldı.

Türkiye’nin dijital oyun ve uygulama ekosisteminin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla yola çıkan Akademinin, gençleri oyun ve uygulama geliştirme alanında dünya liginde daha rekabetçi bir konuma getirmesi hedefleniyor.

İSTANBUL (AA) – GittiGidiyor'un Keşfedecek Çok Şey Var podcast serisinin 9. bölümü yayınlandı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, yeni bölümde Kayra Keri Küpçü ile fantastik edebiyatın popüler kültür, sinema, dizi ve oyun dünyasını nasıl etkilediği konuşuldu.

Fantastik Dünyanın Verdiği İlham konulu 9. bölümde, fantastik edebiyatın farklı birçok alanda oluşturduğu etki üzerine konuşuldu.

Burak Tatari moderatörlüğünde ve Fantastik Kurgu Uzmanı Kayra Keri Küpçü konukluğunda gerçekleşen podcast yayınında, fantastik edebiyatın popüler kültüre, sinemaya ve dizi dünyasına verdiği ilhamdan oyun dünyasında oluşturduğu etkiye, genç jenerasyonların türe olan ilgisinden Türkiye’deki fantastik edebiyatın hangi noktada olduğuna kadar pek çok konuya değinildi.

Lord of the Rings, Game of Thrones gibi yapımların ele alındığı yayın sonunda Kayra Keri Küpçü dinleyenlerden gelen soruları yanıtlandırdı.

GittiGidiyor’un 20. yılında hayata geçirdiği, her yeni bölümde, birbirinden değerli konukların katılımıyla ilgi çekici konularda yayınların yer aldığı GittiGidiyor’un podcast kanalı Keşfedecek Çok Şey Var'a Spotify, Apple Podcasts ve Google Podcasts platformlarından erişilebiliyor.